Kávový merch s dobrým záměrem: Jak jsme spojili síly s T-shockem

Originální potisky, česká výroba, přátelská komunita a důraz na udržitelnost – to je ve zkratce příběh T-shocku, u kterého jsme si nechali vyrobit kávový merch.
Trička z T-shock

Chtěli byste mít své kávové tričko a zároveň podpořit naši redakci?

T-shock nás zaujal nejen svým přístupem k lokální výrobě, ale i tím, jak snadno umožňuje každému tvořit a prodávat vlastní designy. Zároveň nás oslovilo to, že merch vyrábějí až po objednání, takže žádné potištěné tričko nebude ležete ladem ve skladu. Rozhodli jsme se s nimi proto spojit síly – náš oficiální merch tak už nyní najdete právě na jejich platformě. Při té příležitosti jsme vyzpovídali Kamilu Švrčinovou, marketingovou specialistku firmy.

Vše začalo na párty

Jak vznikne nápad na založení firmy na potisk triček a dalších produktů? Na párty! Kamarádi, Pavel a Richard, si v roce 2006 během návštěvy klubu všimli, že tehdejší nabídka originálního oblečení je velmi omezená. Chtěli lidem nabídnout možnost vyjádřit se prostřednictvím vlastního designu na tričku. S touto myšlenkou oslovili Tomáše a společně pak založili T-shock. Díky internetu zpřístupnili technologii digitálního potisku oblečení každému, kdo se chce odlišit a nosit něco vlastního.

„Tvůrcům umožňujeme nahrávat různé motivy, přičemž pouze dbáme na to, aby byly v souladu se zákony a splňovaly základní požadavky na kvalitu,“ říká Kamila Švrčinová. Vytisknout si tak můžete skutečně cokoli, co vás jen napadne.

Od roku 2006 se ovšem v textilním průmyslu spousta věcí změnila. S postupným rozvojem digitálních tiskových technologií tak T-shock investoval do moderních zařízení, která jim umožňují realizovat kvalitní potisky na různé materiály. V roce 2016 rozšířili jejich služby o sítotisk, což umožnilo nabídnout cenově výhodné potisky pro větší objemy objednávek. Vedle triček se do nabídky postupně dostávaly další produkty, jako jsou polokošile, spodní prádlo, sportovní oblečení, polštáře, puzzle a jiné. Poptávka po personalizovaných produktech rostla, a tak časem vyvinuli intuitivní online editor, který zákazníkům umožňuje snadno vytvářet vlastní designy a přizpůsobit produkty jejich představám. „V rámci našeho affiliate programu nabízíme tvůrcům a podnikatelům možnost prodávat jejich vlastní designy na našem e-shopu a získávat provize z prodeje,“ dodává Kamila.

Výrobní stroj v T-shock

Sítotisk, DTG, DTF aneb jak se v tom vyznat

Pro potisk textilu a dalších předmětů využívají v T-shocku následující technologie. Výběr technologie pak závisí na materiálu trička. Pro digitální tisk používají trička ze 100% bavlny, v nabídce mají také BIO trička z certifikované organické BIO bavlny. Pro sublimační potisk pak využívají funkční trička vyrobená z polyesteru. Stejně tak je důležité přihlížet k čištění potištěných materiálů.

  • DTG – Přímý digitální tisk na bavlněný textil, vhodný pro detailní a barevné motivy u menších sérií. Dobrá kvalita tisku, nižší odolnost než jiné metody. Doporučuje se prát naruby a na nižší teploty. Při správné údržbě vydrží desítky praní, ale může časem blednout.
  • DTF – Digitální tisk na fólii s přenosem na textil, univerzální metoda s vysokou odolností, vhodná i pro polyester. Velmi dobrá odolnost, tisk nepraská a barvy drží i po mnoha praních. Vhodné i pro časté používání, odolnější než DTG.
  • Sítotisk – Ideální pro větší série a jednoduché motivy, vysoká odolnost, nízká cena. Technologie umožňuje speciální efekty jako například svítící barvy, 3D efekt a podobně. Vynikající odolnost, jedna z nejtrvanlivějších metod. Barvy zůstávají syté i po mnoha praních. Ideální pro pracovní oblečení a dlouhodobé použití.
  • Sítotransfer – Kombinuje sítotisk a přenos, vhodný pro různé produkty a místa hůře přístupná přímému potisku. Podobná odolnost jako sítotisk, závisí na kvalitě aplikace. Vhodný i pro náročné použití, vydrží opakované praní.
  • Sublimace – Ideální pro bílé polyesterové textilie a např. hrnky. Extrémně odolný tisk, který se neodírá ani nevybledne, protože se barva vsakuje přímo do materiálu.

Obecně tedy platí, že čím kvalitnější materiál a správnější údržba (nízké teploty, žádné chemikálie, praní naruby a nesušení textilu v sušičce), tím déle potisk vydrží.

Od návrhu po produkt

Proces objednávky začíná tím, že zákazník vybere hotový motiv, zvolí barvu a velikost, nebo v našem online tvořiči nahraje svůj design na vybraný textil a rovnou uvidí, jak bude tričko s potiskem vypadat. Po vložení do košíku má možnost za příplatek zvolit kontrolu nebo úpravu grafiky. Jakmile je objednávka dokončena, kolegové ji v systému zkontrolují. Po schválení objednávka putuje do skladu, kde skladník vychystá produkt, na který se bude tisknout. Následně přejde do tiskárny. Tiskaři zvolí technologii, aby potisk byl co nejkvalitnější. Po dokončení tisku prochází produkt výstupní kontrolou a je připraven k expedici. Nakonec je zabalen a odeslán zákazníkovi. Díky tomu, že proces je z části automatizován a systém navržen na míru tak, aby umožňoval hladký průchod objednávky celým procesem, je objednávka rychle zpracována a expedována.

Merch pro vaši kavárnu nebo pražírnu?

Jak už jsem uvedl výše, v rámci spolupráce s T-shockem máte možnost založit si vlastní e-shop. Jeho vedení je bezplatné a zajišťuje celý proces od přijetí objednávky zákazníkem, přes zákaznický servis, balení a odeslání zboží, až po případné řešení reklamací. Tvůrci se tak nemusí o nic starat a jsou odměňováni provizí za každý prodaný kus.

Mezi dlouhodobé spolupracovníky T-shocku patří například brněnský umělec a hudebník Rudolf Brančovský ze známé hudební skupiny Poletíme?. Dále brněnský grafik, malíř a kreslíř Jan Rajlich, a také u nás najdete Opráski sčeskí historje. Za úspěšnou spolupráci považujeme například podporu projektu Filipova cesta kolem světa. Šlo o iniciativu učitele a cestovatele Filipa Ourody, který se rozhodl spojit svou vášeň pro cestování s dobrovolnickou činností. Jeho cílem bylo navštívit 13 zemí během 18 měsíců a v každé z nich pomáhat místním komunitám prostřednictvím výuky a dobrovolnických aktivit.

V oblasti gastronomie má za sebou T-shock řadu úspěšných spoluprací, a to jak v podobě opakovaných větších tiskových zakázek, tak prostřednictvím affiliate programu. Mezi klienty z gastro sektoru jsou například pivovar EFI, Pegas, Lucky Bastard, Kofi-Kofi, Iberica Centro s.r.o., Honzovy řízky, Restaurace U Třech Čertů, Pivnice Na Rohu, The Roses, Dvorek Bořetice, Balónový hotel, Vinařství Oulehla, Vinařství Olejník, Vinařství Starý vrch a Pivovarská restaurace. Samá dobrá společnost! Mezi e-shopy zaměřenými na gastro tematiku, které nabízejí své motivy na platformě T-shock, patří například Zámecký pivovar Frýdlant a Kunratická jamparáda.

Kdy si můžu vyzvednout svoje kafetričko?

A jak dlouho trvá taková výroba trička? „Nabízíme možnost expresní výroby za poplatek 249 Kč, díky kterému daná objednávka předběhne celou tiskovou frontu a bude vyřízena s prioritou. Běžná doba dodání závisí na dostupnosti požadovaného podkladu na skladě a na způsobu doručení. Pokud je podklad skladem, je běžná doba dodání 1 pracovní den, nebo 3 pracovní dny v případě, že produkt není skladem a je nutné jej objednat u dodavatele. Samotná doba doručování závisí na výběru dopravce. Je třeba počítat s lhůtou 1 až 2 pracovních dnů,“ dodává Kamila.

O tom, že je T-shock velmi prozákaznický a vstřícný, svědčí i reklamační postup. Přestože jde o zakázkovou výrobu, akceptují výměny velikostí a odstoupení od kupní smlouvy, ale pouze v případě, že zákazník zakoupí zboží s hotovým motivem z jejich nabídky. Pokud je motiv nebo fotografie dodané zákazníkem, vrácení ani výměna nejsou možné. Pokud se stane, že je některý produkt dodán s vadou, je samozřejmě možné jej reklamovat přes reklamační formulář na webu.

Budoucnost, udržitelnost a inovace

Zajímaly nás také otázky udržitelnosti a budoucnosti. T-shock nabízí krátce produkty, které jsou vyrobené z certifikované organické bavlny, a navíc zavádí i šetrnější výrobní procesy, aby minimalizovali ekologický otisk. S ohledem na rozvoj AI čím dál více využívají i tuto službu: „Na našem webu je k dispozici generátor motivů, který dokáže vytvořit design přesně podle přání zákazníka.“

A co budoucnost? Kam T-shock směřuje? „Chtěli bychom naši nabídku zaměřit více na zajímavé a originální tvůrce, kteří tvoří kvalitní a autorské designy a reagují na aktuální trendy. Také bychom rádi více zdůraznili fakt, že vyrábíme na zakázku, přímo v Brně a spolupracujeme s tvůrci z Česka,“ zakončuje Kamila náš rozhovor.

Nahlédnutí do výrobny T-shocku nám potvrdilo, že u nás vznikají skvělé projekty, které dokážou propojit technologii, udržitelnost a kreativitu do funkčního celku. A právě takové projekty rádi podporujeme. Pokud chcete nosit tričko s kávovou tématikou, mrkněte na náš profil na T-shocku – podpoříte tím nejen nás, ale i českou výrobu s přesahem.


Sponzorovaný článek

Sdílejte

Mohlo by vás zajímat:

Kvíz: Import zelené kávy

To nejlepší ze světa kávy jednou za měsíc do mailu? Přihlaste se k odběru!

This field is for validation purposes and should be left unchanged.