kavaspojuje-logo-blog2

Týden kávy slaví 10 let a mění se na Káva Spojuje

Letošní ročník Týdne kávy bude výjimečný, a to z několika důvodů. Festival oslaví jubileum od prvního otevření kávových trhů a týdne plných přednášek. Je to přesně 10 let od vzniku prvního kávového festivalu v České republice. Během této doby se do festivalu zapojila stovka kaváren i pražíren, proběhlo přes 1 000 přednášek, workshopů a jiných kávových událostí. Při té příležitosti jsme si pro vás nachystali několik velkých změn, které posunou festival ještě dál.

Týden kávy uvádí: Káva Spojuje

Největším cílem festivalu bylo hned od založení podpora a kultivace kavárenství. Není náhodou, že tato událost vznikla právě v Jihomoravském kraji. Brno má prvenství v největší koncentraci kaváren na osobu v České republice, a tak bylo otázkou času, než se kávě někdo začne věnovat ve velkém a sdružovat tak kávové podniky z celé České republiky. V té chvíli se naším hlavním sloganem stalo heslo: “Káva Spojuje”. Máme možnost každý rok šířit kávovou osvětu a otevřít tak tento svět nejen zkušeným baristům a baristkám, ale i široké veřejnosti, která se chce dozvědět více o kávovém procesu – od jejího pěstování, přes pražení až po způsob přípravy. 

Během 10 let se z hesla Káva Spojuje stala hlubší myšlenka, a co víc, naše hodnota. Přesně totiž vyjadřuje to, na čem si Týden kávy zakládal celou dobu – propojovat pražírny s kavárnami, propojovat kavárny se zákazníky, edukovat širokou veřejnost, pořádat mnohé události. Heslo Káva Spojuje a aktivity pořádané každý rok během prvního týdne v říjnu přerostly samotný festival natolik, že jsme se rozhodli tyto změny promítnout do názvu. Proto jsme velmi rádi, že vám můžeme sdělit následující. Vzniká festival Káva Spojuje, který obsahuje tradiční Týden kávy a doplňuje ho dalšími aktivitami.

S novými začátky přichází i nový majitel

S přechodem trhů a dalších aktivit pod nový název se pojí i změna majitele celého projektu. Dlouho jsme přemýšleli, jak vám tyto změny představíme. Máme z nich totiž velkou radost, jelikož můžeme nadále rozvíjet Týden kávy a Káva Spojuje tak, jak bylo už dlouho plánováno. Je nám jasné, že určitě máte mnoho otázek, které ještě nebyly zodpovězeny. Proto jsme rádi, že vám můžeme přinést vyjádření od zakladatelky festivalu Kateřiny Bilíkové a nového majitele Lubomíra Černého. 

Neodcházím, předávám otěže

Velice mě těší, že festival předávám do rukou právě Luboši Černému. Spolupráci s ním jsem si vyzkoušela v uplynulých dvou letech. V loňském roce jsem se rozhodla vzdát koordinace ve prospěch rodiny, a tak Luboš akci sám řídil. Výsledek mě velice potěšil. Díky tomuto získanému odstupu jsem dospěla k názoru, že bych si velmi přála pro akci a její budoucnost do vedení někoho jiného než mě. Někoho, kdo by se na akci a celou tuhle iniciativu dovedl podívat nezastřeným pohledem a dokázal tak naplno využít potenciálu festivalu. 

V nejedné situaci mě Luboš překvapil jasnou vizí budoucnosti festivalu a plným pochopením jeho poselství. Troufám si říct, že obohatil misi festivalu originálními nápady, perfektním projektovým vedením, ale i upřímnou a otevřenou komunikací.

Za uplynulých deset let prošel náš svět kávy velkým vývojem a zdá se, že ho ještě velké změny čekají. A právě díky novému vedení může být festival Týden kávy a Káva Spojuje nadále vstupenkou do tohoto světa mnohým z vás. Věřím, že tato událost dokáže propojovat laiky s odborníky, kavárníky se zákazníky, a také neustále objevovat nové pražírny.  Přeji akci mnoho úspěchů i obliby a těším se na spolupráci pod novým vedením.

Na co se můžete těšit do konce roku 2020 a v příštích letech?

“Ačkoliv jsem do projektu vstupoval jako koordinátor pro roky 2018 a 2019, je mi ctí, že můžu Týden kávy, respektive Káva Spojuje, dále rozvíjet. Rozhodně však zůstane zachovaná tradice a pokračování původních aktivit v podobě trhů, workshopů a mapy kaváren. Kromě změny názvu festivalu se můžete těšit na redesign webových stránek a doplnění nových funkcí. Nově spouštíme sekci KávaJobs, kde si může každá kavárna poptat baristu, brigádníka nebo novou posilu do týmu.

Lubomír Černý, nový majitel Týdne kávy (foto: David Mitáš)

Zároveň jsme rozšířili a zmodernizovali nové filtry hledání tak,  aby odpovídaly dnešním standardům. Na web se také vrátí kávový program a výhledově pak budou mít uživatelé možnost nakoupit kávu od pražíren a dárkové vouchery do kaváren. Od roku 2021 plánujeme pravidelně pořádat kávové trhy i v jiných městech než jen v Brně, i když jedna možnost se nám rýsuje už teď na podzim.”

Nové logo

Bylo jasné, že bude potřeba vymyslet nové logo, které bude společným indikátorem jak pro Týden kávy, tak pro Káva Spojuje. Symbolem Týdne kávy byla lžička zakončená pomyslným zrnem kávy. Tu i s jasně zapamatovatelnou červenou barvou z webu jsme chtěli zachovat a zároveň uvést nový jednodušší styl, který více sedí do moderních lifestylových stránek. O tom, jestli jsme se trefili, se můžete přesvědčit sami na www.kavaspojuje.cz.

Logo Káva Spojuje (zdroj: vlastní)

Jak budou vypadat Trhy kávy 2020 Brno?

V říjnu 2020 se můžete těšit na klasický edukační Týden kávy. Během 5 dnů nás čekají workshopy a přednášky o celé cestě kávových zrn. Vrcholem budou Trhy Káva Spojuje, tentokrát se potkáme na Moravském náměstí u Jošta. Představí se 20 pražíren a dalších prodejců. Naskytne se příležitost i pro drobné gastronomické zážitky. Vylepšujeme produkční organizaci, aby všichni návštěvníci a účastníci Trhů byli v co největším komfortu. Nebudou chybět nové stánky pro prodejce nebo zjednodušení bezkontaktních plateb. V plném provozu bude web s kávovým programem a online mapou doplněný o mnoho již zmíněných funkcí. A možná se nám podaří uspořádat historicky první kávové trhy Káva Spojuje konané mimo jihomoravský kraj, a to v Ostravě.

Těšíme se a děkujeme, že jste součástí našeho festivalu!

Udála se spousta změn a ještě nás jich mnoho čeká. Pevně věříme, že jsme vykročili tou správnou nohou a vydali se tak vstříc novým zážitkům.  Budeme rádi, když se spolu s námi zapojíte do našich kávových aktivit.

Tým Týden kávy & Káva Spojuje

Sdílejte

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email